Poprvé na paddleboardu

Toto je překlad následujícího YouTube videa „SUP Tips for First Timers“ od SUP-ACA.ORG.

Stand Up Paddling se stal během posledních deseti let velmi populárním z mnoha důvodů. Kromě toho, že pádlování je velká zábava a radost, jde také o to, že v podstatě kdokoliv může jednoduše nasednout na prkno a hned si začít užívat zábavu na vodě. V tomto článku se zaměříme na několik rad, které vám umožní pádlovat lépe a bezpečněji.

Vezměme to však od začátku. Přestože SUP - Stand Up Paddling je neuvěřitelně bezpečná aktivita, faktem je, že se pohybujete na vodě. To znamená, že pokud se na vodě něco pokazí, může to velmi rychle vést ke vzniku nebezpečné situace. Proto je nošení záchranné vesty a leashe – řemínku - ta nejlepší pojistná strategie.

Co se týče dětí, neplavců nebo nepříliš dobrých plavců, je absolutně nezbytné nosit záchrannou vestu! Na trhu je k dispozici velké množství záchranných vest, které se příjemně nosí a zároveň vás neomezují v pohybu. Jedním z nejpopulárnějších záchranných prostředků pro Stand Up Paddling je takzvaný „beltpack“, tedy taková ledvinka nošené na břiše, která se dá v případě nouze jednoduše nafouknout.

Přestože vesty jsou považovány za nejdůležitější záchranné vybavení, někdo může namítnout, že je to právě SUP (Stand Up Paddle board), který vás může zachránit. Bez paddle boardu budete přímo ve vodě bez možnosti se rychle někam přepravit. Právě proto je „leash“ - přípojný řemínek - jednou z nejdůležitějších věcí, které byste měli mít. Leash vás spojuje s prknem. Lze jej připevnit nad kotník, či pod koleno. Pokud nepádlujete v divoké řece se silným proudem, kde hrozí nebezpečí zachycení přípojného řemínku za kámen, břeh či větev, měli byste vždy mít leash. V případě pádu do vody vás vítr nebo proud může velmi rychle oddělit od plováku. Typ leashe zvolte podle prostředí, ve kterém se chystáte pádlovat. Pro klidné vody je vhodný zakroucený typ, který lze upevnit kolem lýtka či kotníku. Na vlnách při surfování doporučujeme používat rovný leash, který není pružný, a tak vám rychle nevrátí prkno zpět k vám, což by mohlo být nebezpečné. Navíc kroucený leash má na vlnách tendenci se omotávat kolem pádla.

V následujících bodech vám poskytneme několik jednoduchých typů, jak lépe udržet stabilitu na paddle boardu.

Postoj

Nejstabilnější pozice je, když jsou nohy od sebe na šířku ramen, kolena jsou lehce pokrčená, takže mohou fungovat jako tlumiče nárazů, a záda jsou rovná.

Pohled

Váš pohled také ovlivňuje stabilitu postoje. Trik je v tom dívat se kupředu na horizont a ne dolů na prkno či vodu, které jsou stále v pohybu.

Hlava a uvolnění

Abyste zůstali stabilní, držte hlavu v ose. Zvláště na rozbouřených vodách toho dosáhnete tak, že tělo zůstává volné a pohybují se pouze boky.

Zanořené pádlo

Závěrečná rada pro začátečníky je, že pádlo musí být kompletně ponořené a teprve potom začnete zabírat. Tím budou vaše záběry maximálně efektivní, a navíc dosáhnete lepší stability na prkně. Zanoření pádla také zajistí oporu a udrží vás ve vzpřímené pozici.

 



  • ZRAY - Paddleboardy dle značky
  • SKIFFO - Paddleboardy dle značky
  • GLADIATOR - Paddleboardy dle značky
  • HYDRO FORCE - Paddleboardy dle značky
  • LOZEN - Paddleboardy dle značky
  • COASTA - Paddleboardy dle značky
  • D7 - Paddleboardy dle značky
  • AQUADESIGN - Paddleboardy dle značky
  • SHARK - Paddleboardy dle značky
  • NSP - Paddleboardy dle značky
  • RRD - Paddleboardy dle značky
  • STX - Paddleboardy dle značky